گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

کوه گنو

 

(عکس از ایمان)

عکس از ایمان

بازی

باتشکر از پرپروک و جغد بندری عزیز که منو (احسان ) به بازی دعوت کردند؛ البته بیشتر شبیه بازخواست تا بازی . 

 

از این به قبل: 

 در من تجربه گرایی بیشتر بود که الان کم شده و حاشیه های کاری و زندگی بسیار داشتم ودارم . 

 

از این به بعد :  

فقط می خواهم در متن زندگی وکار باشم.  

  

 

از استاد کارگران و اپی نوروزی و امیرمینابیان و لومیر و دغدغه های من و جرون  برای  شرکت در این بازی دعوت می کنم . 

 

راستی یادم رفت از یکی دیگه دعوت کنم : ساسان

درباره اردیبهشت (۱)

 

(عکس از ایمان )  

به قول شاعر در مرام(طریقت) ما  کافریست رنجیدن  

 

در بازه زمانیی قرار  دارم که حال و احوال مفصل نویسی نیست. اما موضوعی دغدغه ام شده  

و آنهم جشنواره اردیبهشت است .

از آنجایی که زنجیر وار جمله بندی کردن حال و حوصله می خواهد تیتر وار اشاراتی می کنم  

۱- جشنواره اردیبهشت از سال ۱۳۸۵ زمانی که خوبیار سالاری در سینمای جوان بر مسند قدرت 

بود ؛ پایه ریزی شد و شروع به کار کرد .  

افراد زیادی با خوبیار همکاری داشتند که ذکر نامشان حال و حوصله می خواهد که ندارم . 

۲- به نظر من جشنواره سال به سال رشد داشته است . واین موفقیتیست برای برگزار کنندگان . 

۳- جای چنین جشنواره ای در هرمزگان خالی بود و وجودش مفید است ؛بسیار هم مفید است 

دلایلش هم معلوم است . یکیش ایجاد انگیزه برای تولید عکس و فیلم .  

۴-اما جشنواره فراز و نشیب های فراوانی داشته ؛ مثلا جشنواره سوم اتفاق بدش حذف  

بخش تجربی بود؛ واتفاق خوبش اضافه شدن بخش فیلمنامه نویسی به صورت مستقل .  

اما جشنواره چهارم اتفاق خوبش وجود بخش تجربیست و اتفاق بدش حذف بخش مستقل 

 فیلمنامه نویسی. ای کاش مدیران جشنواره این دو مورد را باهم می پذیرفتند (در باره این بعدا 

 بیشتر صحبت می کنییم )  

۵- اما بهترین اتفاق جشنواره امسال بالارفتن مقدار جایزه هاست . 

۶- پیشنهادم به مدیران جشنواره اینست که اگر تعداد آثار ارسالی در بخش فیلم مثلا ۴۰ فیلم  

است سعی شان بر این باشد که هر ۴۰ فیلم به هر نحوی شده به نمایش گذاشته شود که این   

خود باعث انگیزه می شود نه اینکه از میان ۴۰ فیلم ۱۷ تا را انتخاب کنیم و بقیه را دور بریزیم .  

۷- در حوزه فیلم کوتاه مهمترین سودمندی جشنواره ها  ایجاد امکانی برای نمایش حداقلی   

فیلمهای کوتاه است و  فیلمسازان این را دلخوشی بس .  

۸- بر ماست و بر شماست که اگر دستتان می رسد و یا در دست و بالتان آثار هنری از جنس  

 عکس و فبلم پیدا می شود  در جشنواره اردیبهشت شرکت کنید. چون که جشنواره متعلق   

به همه هرمزگانیهاست و ارث بابای هیچ کس نیست .   

پ.ن از آنجایی که انجمن سینمای جوان - بندر عباس سایت یا وبلاگی برای اطلاع رسانی ندارد  

 و  یا دراد من اطلاعی ندارم لذا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگییرد.   

۳۳۴۷۶۰۵-دفتر انجمن.   

۱۳ به در

در پنج عصر ۱۳ به دری چنین موجودی متولد می شود  

 

 (متولد سال ببر )  

 

استاد ناصر تقوایی

 

 

نمایشگاه عکس استاد ناصر تقوایی  

 

بندر عباس ۵ تا ۱۲ فروردین ۱۳۸۸   

هتل هرمز  

 

هشت سین

 

 

سین اول – سلام " سلامتی و نشاط که نشاط زکا ت زندگیست .

سین دوم – سال 87 به تایید همه دوستان سال پر فراز و نشیب و هیاهو و جنجال و اعصاب خوردی و دلخوری و جا خالی دادن و پشت هم دیگه رو خالی کردن و دوستی و آشنایی با آدمهای جدید و کلی تجربه و در مجموع سال سرنوشت سازی بود همراه با عشق.

سین سوم – سال سفر فرنگ که نرفتیم  یعنی نذاشتند که بریم . ولی تا همون جایی که رفتیم دوستان بسیار خوبی پیدا کردیم و کلی تو کوپه قطار زدیم و رقصیدیم (تصور کن تو کوپه من باشم – ممد سایبانی باشه – حسن بردال – احمد کارگران – ابرام پشتکوهی  اینا هم باشن وای که حسن بردال در آن کوپه تاریک چه کرد با ما !

سین چهارم – سال سن تئاتر بود یعنی اینکه سن تئاتر به ناگاه پذیرای تعداد زیادی آدم معترض به وضعیت تئاتر استان  بود . که فی نفسه در ابتدا حرکت خوبی بود و من هنوز اعتقاد دارم که فقط یک اعتراض صنفی بود مثل اعتراض صنف تاکسیرانها و نه چیز دیگر که متاسفانه دو ستان موضوع راجور دیگر جلوه دادند بخصوص با راه اندازی آن دو و بلاگ کذایی؛ همه چیز رو به گند کشیدند و  این واقعه هنر استان را به قبل وبعد از خودش تقسیم خواهد کرد .

سین پنجم – سال سانسور سال توقیف سال رد صلاحیت سال ضد ارزش سال حال گیری سا ل تلافی سال عقده سال جنگ سال رضا کمالی سال جنگ در همسایگی .

سین ششم – سالی بود که بلاخره منو دانشگاه همد یگه رو طلاق دادیم.( برو دیگه دوست ندارم ). و برای من چه تلخ تمام شد .

سین هفتم – سالی که خاتمی آمد سالی که خاتمی رفت .

می گویند همان ظریف صدا صاف کرده اهوم گفته دوباره اهوم گفته و یکبار دیگه اهوم  گفته و گفتند این اهوم ها برای چیست ؟ جواب داده دوست دارم اهوم کنم شما مشکلی داری . به ظریف گفته اند نکند این اهوم ها به آن جلسه 88 نفره ارتباطی دارد؟ ظریف گفته هیچم اینطور نیست چرا برای آدم حرف در میارین.  اهوم .

سین هشتم – سال سی سی یو سینما بود . درباره این وبلاگ و ارتباطش با بنده توضیحاتی لازم است . همینجا و با صدای رسا وروشن اعلام می کنم ارتباط من با این وبلاگ فقط در حد دو جلسه ای بود که  تو کافه دور هم نشستیم و درباره سینما حرف زدیم و قرارشد همون صحبتها تو وبلاگ منتشر بشه فقط همین نه بیشتر و نه کمتر و هیچ ارتباطی بین من و انتخاب ترین و برترین وجود ندارد  عکسهایی  رو هم که  اون بالا توی لو گو می بینید تزئینی است و برای خالی نبودن عریضه یعنی این وبلاگ یگ وبلاگ گروهی نیست بلکه مربوط به یک نفر  آنهم مرتضی نیک نهاد است . اینها را گفتم چون همه جا از ما در باره انتخاب بهترین و برترین سوال می کنند و مرتضی هم توضیح در ست و درمونی نمی داد .

اساسا من با انتخاب ترین و بهترین در عرصه فرهنگ و هنر مخالفم چون فکر می کنم اینجا گود زور خونه یا لیگ برتر نیست که ما بخوایم بهترین و برترین رو انتخاب کنیم این اینجا عرصه ایثار و مایه گذاشتن از جان است و همه به اندازه خودشان دارند تلاش می کنند و گوشه ای از کار را گرفته اند و خون دل می خورند .

پ . ن .اما سال 88 برای ایران سال سرنوشت سازیست امیدوارم انتخاب درستی داشته باشیم

امیدوارم تعطیلات خوش بگذره ما که داریم حال می کنیم . 

 

عکس از ایمان