گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

ضامن دار

نامه ای به دبیر جشنواره اردیبهشت:

-- جناب آقای همایون امیرزاده دبیر محترم جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت با سلام واحترام ؛



اینجانب احسان رضائی از سال ۱۳۸۰عضو انجمن سینمای جوانان ایران دفتر بندر عباس هستم حتما با من آشنایی دارید.

هدف از نوشتن این نامه:  شخصیت رک و بدون تعارف اینجانب است نسبت به اتفاقات پیرامون صنف کاریم سینمای استان . که تعارف از مصادیق بارز ریا کاری در دین  مبین اسلام است.


جناب امیرزاده برادر عزیز مواردی که دغدغه ذهنیم هستند را از آخر به اول آغاز می کنم.

چندیست وبلاگی تحت عنوان انجمن سینمای جوان بندرعباس مشغول به کار شده است با مسئولیت آقای امین درستکار یکی از اعضا انجمن و همچنین مسئول کانون فیلم این انجمن که چند روزیست به جای سرکار خانم آینه از طرف عبدالله خداکریمی رئیس همین انجمن به کار گمارده شده اند.

--مطلبی درپست اخیر این وبلاگ هست تحت عنوان فلامینگوی نابالغ که بالحنی توهین آمیز به یکی از سینماگران استان آقای مرتضی نیک نهاد تاخته است خواهشمند است مطلب را مطالعه بفرمایید .هرگونه باز خورد اجتماعی فرهنگی و شخصیتی این وبلاگ متوجه شماست چون که  حضرتعالی مسئول مستقیم انتخاب عبدالله خداکریمی و خداکریمی مسئول انتخاب درستکار و درستکار مسئول کانون فیلم و منتشر کردن این وبلاگ می باشید .با آشنایی که از شما دوست عزیز دارم این حرکت بعید و دور از ذهن به نظر میرسد .لطفا در اسرع وقت مواضع خود را به عنوان مدیر فرهنگی که مدیر اینجانب به عنوان سینماگر استان هستید؛ در مورد این مطلب روشن فرمایید تا ما هم تکلیف خود را بدانیم

جناب امیرزاده این مطالب پایین را خطاب به امین درستکار می نویسم لطفا شما هم عنایت بفرمایید مطالب مهمیست :

۱- برادر عزیز درستکار اولا بیلانی کاری که ارائه کرده اید مربوط به بخش عکس انجمن می باشد که مسئولیت آن با آقای حسام الدین انصاریان از اعضا با سابقه و پرتلاش انجمن است  وبه گمانم ربطی به بخش فیلم ندارد  و نیک نهاد در عرصه فیلم فعالیت می کنند.

۲- یوسف محمود پور را که حتما می شناسید سینماگرساده و بی آلایش هرمزگانی اهل هنگویه فرامزان بستک...گریه اش را فراموش نمی کنم وقتی از شما گله می کرد پیش من.که چگونه به دفتر موسسه سینمایی سینما حقیقت که متعلق به شماست دعوتش کردید" از سادگی او استفاده کردید   به زور روی صندلی نشاندیدش؛ محض خنده و الکی خوشی از او خواستید که درباره  سبک سینمایی ماشالله راجی یکی از فیلمسازان سینمای هرمزگان صحبت کند و از او فیلم گرفتید. محمود پور عزیز که از نیت سو" شما با خبر می شود  سعی به خارج شدن ازدفتر می کند که با دری قفل شده مواجه می شود . آقای محمود پور تنها نماینده سینمای هرمزگان هستند که در سال ۱۳۸۸ برای اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم مستند سینما حقیقت که از بهترین جشنواره های فیلم مستند در خاورمیانه است حضورداشته اند .و شما نام موسسه خود را سینما حقیقت گذاشته اید .

۳-توهین هایی در روزنامه ندای هرمزگان در سال ۱۳۸۷نسبت به مسعود میرزایی محمودشهبازی علی رضا احمدی و مرتضی نیک نهاد نوشتید که با پیگرد قانونی همراه شد و منجر به بسته شدن آن صفحه کذایی در روزنامه ندا و با عذر خواهی سردبیر این روزنامه محلی همراه بود و با پا در میانی مدیران ارشاد" دوستان از شکایت خود در مراجع قضایی صرف نظر کردند. درس نگرفتید از آن ماجرا ؟

۴- با شخصیت رئیس شما عبدالله خداکریمی هم که همه آشنایی دارند ایشان شهره آفاقند زبانم قاصر است از گفتن درباره ایشان چون که شرمم می آید بنویسم .تا حالا شده خدا کریمی را در هنگام بر گزاری جشنواره یا مجامع سینمایی یا همراه مهمانان یا داوران مشاهده کنید ؟او کجاست ؟چرا هیچ وقت نیست؟ در جلسه نقد بررسی نیست در وورکشاپها نیست در کنار مهمانان نیست به راستی او کجاست ؟ در این مواقع او مشغول چه کار مهمتریست ؟بهرام دهقانی تدوین گر با سابقه سینمای ایران که از طرف مرکز برای برگزاریی وورکشاپ تدوین به اینجا امده بود و انجمن بندر عباس میزابنش بود چنان برخوردی با او کردید که فقط یک جمله در کلاس گفت :من هزار سال دیگر هم پایم را  به بندر عباس  نمی گذارم .

5- چرا درباره اوضاع فیلمسازی انجمن سینمای جوان چیزی نگفتید ؟ و بیلانی نداید ؟در مطلب فلامینگو خیلی دوست داشتم بشنوم تعداد فیلمهای تولید شده این انجمن در سال به تعداد انگشتان یک دست می رسد ؟

6-جشنواره اردیبهشت را خوبیار سالاری و حسن بردال  با کمک اعضا وقت بنا نهادند با بودجه یک میلیون و سیصد هزار تومان. با بودجه آن موقع و با وجود تنها یک دوربین سونی  پی دی 150 در کل استان تعداد فیلمهای تولید شده در سال به تعداد انگشتان یک دست نمی رسید و اصلن هدف از بر گزاری جشنواره  بالا بردن سطح کمی اثار سینمایی در استان  در طول سال بود؛ که به این هدف نرسید اما بودجه جشنواره امسال و سال قبل چیزی بیش از۲۰ برابر جشنواره اول است. اما تعداد فیلمهای تولید شده هنوز به تعداد انگشتان یک دست می رسند.؟؟

7-چرا در این سه سال مدیریت خدا کریمی  حتی یک جلسه تحت عنوان آسیب شناسی سینمای هرمزگان برگزار نشده است ؟ یاچرا حتی قبل از برگزاری جشنواره هیچ یک از اعضا را دعوت نمی کنند؟ در دوره اول جشنواره نزدیک به 50 نفر از اعضا در سال 1385 در یکی از کلاسهای انجمن دور هم جمع شده بودند  که اتفاق نادری بود .و هر کسی یک گوشه کار را گرفته بود شما از چه چیز این جلسات واهمه دارید ؟

  8-کجا هستند کسانی که در منزل شخصی امیر فخری در یک شب بارانی سال 1386طومار 40 نفره را امضا کردند تا خوبیار سالاری از سمت خود کنار گذاشته شود فقط برای اینکه چرا تعدای تئاتری وارد انجمن شده اند و فیلم می سازند یا در اتاق انجمن تعدای پاکت سیگار پیدا شده یا تدوین گران تا صبح در آن اتاق مشغول تدون فیلم اند . شما خبری از آنها دارید؟

9- امین درستکار تو و دوستانت که خود را مرید و پیرو و از سینه چاکان محمدرضا اصلانی عزیز می دانید آیا اصلانی مرام اینگونه دارد ؟ تا آنجایی که من اصلانی را می شناسم اصلا اهل لمپنیزم نیست اصلانی با کار خود جواب مخالفانش را می دهد .شما هم بهتر است بجای توهین کارت را عرضه کنی تا همگان به قضاوت بنشینند .



---جناب همایون امیر زاده دبیر محترم جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت زیاده عرضی نیست  و کلام آخر :به عنوان یک برادر کوچکتر شما و عضو کوچک صنف سینما در هرمزگان خدمتتان عرض می کنم دوست عزیز فاصله محبوبیت و منفوریت یک انتخاب است. هستند در جریده عالم کسانی که که با یک انتخاب داومشان را ثبت کردند . تا دیر نشده .


پ.ن دراین مطلب هیچ قصدم نبود که از آقایان نیک نهاد -خوبیار سالاری -راجی -محمود پور و دیگران ... دفاع کنم آنها  زبان دارند و خودشان از خودشان دفاع می کنند. قصد م بیان دغدغه هایی بود که روزی باید می گفتم تجربه نشان داده نسلی که به هنر مشغولند اگر از بین بروند برای جبرانش زمان زیادی لازم است نگاهی به تاریخ سینمای هرمزگان بیاندازید لطفا "خود گواه این مدعاست. .



من الله توفیق والتماس دعا


احسان رضائی 

1389/2/2

نظرات 13 + ارسال نظر
جیغ پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 15:36

جز امیرزداه من هیچ کدومشون را نمی شناختم
ولی توهین به شخصی بدون ارائه مدرک و سند کاری است بس نابخشودنی

امیرعلی پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 18:31 http://eskele.blogfa.com

بابا شخصیت رک و بدون تعارف . . . ، بابا دل پر :) . . . ، ایول خوشم اومد ..... آقای امیرزاده حالا نوبت شماست که جواب بدی ، یا اصلاً به نظر من بهتره جواب ندی و عمل کنی ، در قدم اولم خداکریمی باید برداشته بشه و یه آدم کار بلد بیاد رو کار ، فحش و ناسزا هم کار بچه هاست ، اینم باید تموم بشه یا اینکه بچه ها فعلاً کنار برن و تماشا کنند تا بزرگتر بشن ، و اما آقای امیرزادۀ عزیز ، بدان و آگاه باش که مدیریت یه هنره ، می خوام ببینم چند مرده حلاجی ، همشهری :)

من آدم عقده ایی نیستم دوست من؛ این یک وظیفه بود آقای امیر زاده هم با شناختی که من ازشون دارم حتما پاسخگو خواهند بود .مرسی از کامنتتون

احسان پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 18:45

سلام ، من این نظر رو گذاشتم براشون نمی دونم تایید می کنن یا نه ؟
« حالا با این نوشته تون چی رو ثابت کردین ؟ که توانائیشو دارین قشنگ فحش بدین ؟ احتمالاً خودتون هم کلی از نوشته تون خوشتون اومده و کلی هم باهاش خندیدین ؟ احتمالاً فکر کردین بقیه بلد نیستند به این قشنگی فحش بدن ، خیلی باکلاس ، خیلی شیک ، خیلی روشنفکرانه . نه ؟ به هر حال تشبیه کردن یه کسی به فلامینگو از هر کسی بر نمیاد ، خودش کلی هنر و سواد میخواد . نه ؟
متاسفم ، متاسفم ، متاسفم . نمی دونم چقدر دیگه باید بگذره تا ما بدبخت بیچاره های هرمزگانی بفهمیم که خیلی خیلی عقبیم و چاره عقب موندگیمون تخطئه همدیگه نیست ، فلامینگو خوندن همدیگه نیست . شکیبایی و تلاشه دوست من . شکیبایی و تلاش .حق نگهدار همه تون . »

با شکیبایی موافقم

من پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 22:14 http://mymadhouse.bogsky.com

خیلی زشته که خیلی ها هنوز الفبای نقد یا گفتمان رو یاد نگرفتن
مث آدم بشینین یه جا این حرف و حدیث ها رو توی روی هم بگین

سلام شما خوبین؟؟؟؟ چه خبرا ؟ خوش می گذره؟؟

لی جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 00:32 http://leee.us/

خدا داند کی می خواد تمام مشکلات اینجوری تموم بشه

امین جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 00:52 http://kinopravda.blogsky.com/

سلام
پاسح داده ام
http://kinopravda.blogsky.com/1389/02/03/post-5/

[ بدون نام ] جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 14:04 http://ccu-cinema.blogsky.com/

# ابتدای هفته جاری ارسال می شود
# نامه نویسنده وبلاگ سی سی یو سینما به دفتر انجمن سینمای جوان ایران

رهبر جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 15:29 http://www.rahbaremamdadi.blogsky.com

شکیبایی و تلاش

رهبر جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 18:01 http://www.rahbaremamdadi.blogsky.com

اگه ضامن فشرده شود وچاقویی بیرون بیاد هیچ موقع چاقو دسته خودش نمی بره .اوکی عزیزم

میرزاها جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 20:01 http://ayatzamini.blogfa.com/

سلام
چرااااااادیگه گله میکنی احسان جان حمت بزرگترین شروع هر کاری است بابا جان

ماه لی لی یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 18:48


اگر در عرصه هنر استان دو نفر چون شما دردمند صریح اللحن داشتیم بسیاری از غمها بر دوش نبود...برایتان پیروز آرزو دارم

مرسی استاد ماه لی لی من هم برای شما آرزو دارم

چوک نابن سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:38 http://piskedel.blogsky.com

مطلب فلامینگو را نخوانده بودم .واقعا مضحک و مسخره و چندش اوربود مسلما حق را به شما دوست عزیز می دهم اگر بنده هم جای شما بودم روزگار نویسنده و صاحب وبلاگ را با وبنوشتها سیاه می کردم.

bob5 پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:18 http://bob5.blogsky.com/

سلام دوست گرامی راجب مطلبی که نوشته اید
فقط بگم که این گونه برخوردها به نفع هیچکس نیست به یک جمله بسنده میکنم
یک دیوانه یک سنگ تو چاه میندازه هزار عاقل ..........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد