گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

معرفی یک وبلاگ

تئاتریکال نوشته های ایسا صادقی

خدا حافظ انجمن سینمای جوان

بریدن سر سینما با پنبه ی عذر خواهی

 سخنی با همایون امیرزاده با توجه به نشست خبری جشنواره عکس اردیبهشت :

آقای امیرزاده گفته اید به علت نابسامان بودن مدیریت انجمن سینمای جوان   بندرعباس تصمیم گرفتید جشنواره امسال برگزار نشود !!!
آقای مدیر این نابسامانی ریشه در نابسامانی مدیریت جنابعالی دارد . شما با انتخاب غلط خود در حوزه مدیریت سینما باعث این نابسامانی هستید شما حتی معنی انجمن را به درستی درک نکرده اید انجمن ریشه در جمع افراد با مشترکات فکری شغلی و صنفی دارد گویا در قاموس شما هیچگاه جمع معنی نداشته و با این موضوع بیگانه اید !! نظر کارشناسی نمی دانید چیست اصلا نظر افراد جمع برای شما مهم نیست و نتیجه این می شود که با انتخاب غلط و بی جای عبداله خداکریمی علی رغم گوشزدهای متمادی کار را به این گنداب کشاندی که حال خودت هم مغروق این گندابی و دیگر راه چاره ای نمانده غیر از عذر خواهی و برای عذر خواهی هم که عوارض و خراج وضع نکرده اند تا می توانی عذر خواهی کن برادر اما چه سود ؟!! جناب همایونی انجمن سینمای جوان رئیسش چند بار استعافا کرده بود اعضا انجمن که نمرده بودند؟!
خاطر خطیرت هست که جمعی از سینماگران استان در ماهای آخر سال 89 در جلسه ای با شما حاضر شدند و صادقانه آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره فیلم اردیبهشت با توجه به استعفای رئیس بی کفایت سینمای جوان اعلام کردند چرا دست همکاری دراز نکردید و با بهانه های واهی مانع از برگزاری تنها جشنواره فیلم هرمزگان شدید ؟!و کاش در نشست خبری تان این سوال را پاسخ می دادید !!به جای عذر خواهی" عذر خواهی دردی از کسی دوا نمی کند نه برادر اینگونه نیست ! شما ادم خودت نیستی ادم دیگرانی . شمایی که نزدیک به یکسال است یک انجمنی را در شهر بندرعباس ! لنگ انتخاب رئیسش گذاشته ای چطور داعیه دار مدیریت جهانی هستید ؟ مگر سینمای جوان بندر عباس چه جای عجیب و غریبیست که دراین شهر درن دشت نمی شود یکی را انتخاب کرد برای سرپرستیش ؟!!! نه برادر من اینها همه بهانه است . دیکتاتوری و استبداد شاخ و دم ندارد اگر معنی انجمن را می فهمیدی می دانستی که با جمع کردن اعضا انجمن و برگزاری جلسه ای عمومی تحت عنوان مجمع عمومی از درون خود اعضا انجمن چند کاندیدا معرفی می شد و کاندیداها برنامه هایشان را می گفتند و اعضای جلسه رای می دادند و یکی را به عنوان رئیس انتخاب می کردند . کجای این کار کار مشکلیست که شما با آب و تاب در نشست رسانه تان می گویید که نتواسته اید مدیری برای این انجمن انتخاب کنید ؟! همایونی گرامی شما در مصاحبه اخیر تان گفته اید در اینده ای نزدیک رئیس انجمن سینمای جوان معرفی خواهد شد !! در صورتی که هیچ یک از اعضا در جریان معرفی این شخص جدید نیستند !!! چرا راه های قانونی را برای تعیین رئیس سینمای جوان انتخاب نمی کنید چرا همیشه بیراهه می روید آدم عاقل چند بار از یک سوراخ گزیده نمی شود !! و بار دیگر هیچگاه عذر خواهی اب پاکی نخواهد بود برای شستن گندها .گندها باید با آب شفاف و زلال شسته شوند که متاسفانه در حوزه مدیریت شما ازین آبهای شفاف پیدا نمی شود دیرسالیست که خشکسالیست .

دو حالت وجود دارد : یا اصلن نمیدانید " مدیرت و سوادش را ندارید که در این صورت باید زود دست از سر کچل فرهنگ بردا رید  و بروید که با عذر خواهی چیزی درست نمی شود عذر خواهی رفتن شماست برای جلوگیری ازفجایع بعدی که حتی خودتان هم به آن اذعان دارید . یا حالت دوم اینکه اصلن رای گیری در قاموس شمانیست .!!

و در ادامه سخنی با اعضا ی انجمن عکس هرمزگان دوستان عزیز عکس هرمزگان سخنی از روی رفاقت : به قول شاعر علاج واقع را قبل از وقوع باید کرد . از زمان تاسیس انجمن سینمای جوان در سال 1362-63 رفقای عکس و فیلم همنشینی مدیدی با هم دارند و رفقیند امید است این رفقات پابرجای بماند . اما نکاتی حائز اهمیت و اشاره است : 1- اگر انجمن عکس هرمزگان به صورت قانونی و رسمی و مستقل تاسیس شده و شما داعیه دار مستقل بودن و مجزا عمل کردن حوزه کاری و مدیریتی عکس از فیلم در استان هستید مختار و مجازید در طول سال دها و صدها جشنواره عکس با عنوان های متفاوت و گوناگون برای خودتان برگزارکنید اما جشنواره اردیبهشت طبق اسناد و مدارک موجود و شواهد و قرائن پیدا و پنهان متعلق به انجمن سینمای جوان بندر عباس است که از سال 1384 به صورت هفته فیلم و عکس و بعدها به صورت جشنواره هر ساله با مدیریت انجمن سینمای جوان برگزار گردیده است و استفاده انجمن مستقل و قانونی عکس هرمزگان از عنوان جشنواره یک انجمن دیگر که سینمای جوان باشد چه معنی و مفهومی می تواند داشته باشد ؟! بنده به شخصه از تعدادی از رفقایم در انجمن عکس توقع حرکاتی مثبت تر داشتم با توجه به شناختی که از آنها می رفت .! این اتفاقات یعنی استفاده از عنوان و اعتبار جشنواره یک انجمن برای برگزاری جشنواره برای انجمنی دیگر چند حالت را به ذهن متبادر می کند : یک – انجمن عکس هرمزگان مستقل و قانونی نیست ؟! دو –اعضای انجمن عکس هرمزگان از چیزی ترس داشته اند که خود را زیر پرچم جشنواره ی انجمنی دیگر قائم کرده اند ؟! سه- با این حرکت خود قصد نشان دادن مقاصد پیدا و پنهان دیگری را داشته اند ؟! نمی دانم اینها برایم جای سوال است !! و اما سخن آخر و توصیه ای به رفقای انجمن عکس استقلال چیز خوبیست همه آدمها و جمعها در دنیا دوست دارند مستقل باشند اگر خودتان را مستقل می دانید مستقل رفتار کنید و استقلال دیگران را خدشه دار نکنید . به استقلال خودتان احترام بگذارید (کار ارزشمندیست) برای استقلال دیگران هم احترام قائل شوید اینگونه احترامها حفظ خواهند شد و جدا توصیه می کنم از دخالت در امور سینمای هرمزگان به عنوان اعضا انجمن عکس هرمزگان بپرهیزید چونکه رفاقتمان ارزشمندتر است . 

+ مطلب مرتبط 
                                                   ( احسان رضائی اردیبهشت نود) .