گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

در خرابات مغان

در ادامه طرح کتابخانیه  ماه رمضانیه امسال (بر خلاف پارسال  و پیرار سال که به دیدن تمام فیلمهای آنتونیونی و برسون گذشت !) در دومین منزلگاه ، {عجب کلمه ای (: } رسیدم به کتابی نوشته داریوش مهرجویی با عنوان در خرابات مغان . استاد داریوش خان مهرجویی را  که حتمن معرف حضورتان هست ؟ بله همان کارگردان بسیار دوست داشتنی  و نازنین سینمای ایران . اینبار رمانی نوشته است به نام در خرابات مغان این کتاب را می توانید از کتاب فروشی شهر کتاب واژه بندرعباس واقع در ابتدای بلوار معلم روبه روی شهر نمایش بخرید .

جمله معروفی هست که میگن هر هنرمندی تنها یک اثر هنری داره و در باقی آثار تنها همون یک اثر رو حالا در رنگ و لباس متفاوتی ارائه میده !! . این جمله حداقل در مورد داریوش مهرجویی صادقه . اما این موضوع ،هیچ از لذت مواجهه با آثار استاد داریوش خان مهرجویی کم نمی کنه .در بخشهای ازین کتاب اینگونه نوشته شده است : 

و در زدم کله تخم مرغی در را باز کرد . نرگس سفارش غذاش رو از روی منوی هتل نوشت و خیلی چیزای دیگه بهش اضافه کرد و داد بهش و درو بست .. بعد کیف و کتشو به گوشه ای روی مبل انداخت ، و کفشاشم با پروندن ظریف ساقها خوش ترکیبش به کنج اتاق پرواز داد. خندید وجستی زد روی تخت . عین دختربچه های بازیگوش ... خودشو رو تخت لغزوند و دستهاشو روی شونه هام گذاشت و کنارم رو به روی میز نشست و دستمال سفره برداشت و روی رونهاش پهن کرد ... من تازه با سالاد شروع کرده بودم و در زدن و و بقیه مخلفات رو اوردن و پس از ده دقیقه مابقی قضایا رو.... مشغول شدیم . نرگس پس از چند لقمه و جرعه آروم آروم به حرف افتاد و توضیح داد که حضورش در اونجا چه معنایی داره .... ( صفحه 285- در خرابات مغان - رمان - داریوش مهرجویی - نشر قطره )


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد