گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

کالنگ هایم را دوست دارم منتشر شد

لینک خبر در سایت  پایگاه خبری فیلم کوتاه

کتاب کالنگهایم را دوست دارم به نویسندگی علیرضا محسنی منتشر شد . علیرضا محسنی فیلمساز ، عکاس ، تصویر بردار و از اعضای پر سابقه انجمن سینمای جوانان بندرعباس  کتابی را تحت عنوان کالنگهایم را دوست دارم با محوریت  شناخت نامه حسن بنی هاشمی  از فیملسازان برجسته سینمای آزاد ایران و هرمزگان  را توسط نشر هفت رنگ و نشر نظر منتشر کرده است . گفتنی است طراحی روی جلد این کتاب توسط استاد ابراهیم حقیقی انجام گرفته است و آقایان حسام الدین نقوی و ابراهیم حقیقی از مشاوران علیرضا محسنی در چاپ این کتاب بوده اند .

+ از فیلمهای ساخته شده توسط استاد  حسن بنی هاشمی می توان به فیلم برکه خشک1352  ( با بازی مرحوم ابراهیم منصفی )- گردش یک روز خوش آفتابی 1353-هجرت و نهنگ ( با بازی مرحوم ابراهیم منصفی ) و همچنین مجموعه بسیار درخشان مستند راه دور دریا(1353-1360) اشاره کرد ....

شهروندان هرمزگانی می توانند بزودی این کتاب را از کتابفروشی های  شهر بندرعباس تهیه کنند .همچنین این کتاب  بزودی در کتابفروشی های سراسر کشور  نیز در دسترس خواهد بود .

فراخوان هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان

لینک بخش عکس جشنواره در سایت عکاسی دات کام
و
همچنین لینک بخش عکس جشنواره در سایت کلوپ عکس ایران


لینک بخش فیلم جشنواره در پایگاه خبری فیلم کوتاه

برای دریافت فراخوان اینجا را کیلک کنید .

مانگرو تندیس جشنواره حقیقت را دریافت کرد

فیلم مستند مانگرو ساخته مشترک عبدالعزیز قاسمی و مسعود میرزایی از هرمزگان موفق به دریافت تندیس و جایزه ویژه بخش نگین درخشان ششمین جشنواره فیلم مستند ایران سینما حقیقت شد 

لینک خبر +


 لازم به ذکر آقایان قاسمی و میرزایی اولین هرمزگانی هایی هستند که در طی برگزاری شش دوره از جشنواره بسیار معتبر سینما حقیقت موفق به کسب جایزه شده اند .

اینجانب به نوبه خودم به این دو همکار گرامی  و دیگر دستاندر کاران فیلم از جمله شهاب آبروشن تدوین گر فیلم - سعید ماندگاری تصویر بردار فیلم و مهراب بهرامی صداگذار فیلم تبریک گفته و در مراحل بعدی کارشان آرزو ی موفقیت دارم .

 پی نوشت : پیش ازین یعنی در دو دوره گذشته برگزاری این جشنواره یوسف محمود پور دو سال پیاپی تنها نماینده استان  هرمزگان در این جشنواره معتبر بین المللی بوده است .

اسامی دیگر  برندگان جشنواره سینما حقیقت را از اینجا ببینید .

مانگرو از هرمزگان در دو بخش نامزد دریافت جایزه شد

فیلم مانگرو به کارگردانی عبدالعزیز قاسمی در دو بخش بهترین فیلم مستند در بخش نگین درخشان خلیج فارس و بهترین  صدا گذاری توسط  مهراب بهرامی ، در ششمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت نامزد دریافت جایزه شد. لینک خبر +


مروری بر آثار محمود شهبازی

کانون فیلم انجمن بر گزار می کند:  مروری بر آثار محمود شهبازی فیلمساز و تصویر بردار برجسته  هرمزگانی . 5شنبه 18 آبان ساعت 18 سالن هنرمندان فرهنگسرای طوبی بندرعباس .


مصاحبه با عزیز قاسمی

سایت سینما تجربی مصاحبه ای انجام داده است  با عبدالعزیز قاسمی تنها نماینده هرمزگان در بخش مسابقه ششمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت که در اینجا می توانید بخوانید .

دانشگاه های بی بخار هرمزگان

.... یا بخاری که از دانشگاه هرمزگان بر نخواست (عنوان )


در خبرهای آمده بود در 22 دانشگاه سراسر کشور ششمین جشنواره فیلم مستند ایران سینما حقیقت به صورت همزمان با تهران اکران می شود . اسامی دانشگاه ها  را که نگاه می کردم اسمی از دانشگاهای هرمزگان نبود !! سالهای متمادی است که جور این جور برنامه ها را انجمن هایی مثل سینمای جوان می کشند و همیشه مورد هدف اول انتقادها هستند اما اینبار که دانشگاهای سراسر کشور همت کرده اند و کار فرهنگی می کنند هرمزگان غایب است مثل همه عرصه هایی که هرمزگان در ش غایب بوده است . آدم همیشه در اینجور مواقع بیاد دیالوگ معروف فیلم حاجی واشنگتن از مرحوم علی حاتمی می افتد : ((همه چیز مان باید به همچیز مان بیاید ))


شرح خبر به اضافه لینک خبر 

به گزارش سینما تجربی، اکران دانشگاهی فیلم‌های ششمین دوره جشنواره سینما حقیقت، به همت خانه سینمای دانشگاهی ایران، همزمان در ۲۲ دانشگاه سراسر کشور از روز گذشته آغاز به کار کرد.

بنا بر این گزارش، در هفت روز برگزاری این جشنواره در سطح دانشگاه‌‌ها، ۵۱۸ سانس اکران فیلم برگزار می شود. دانشگاه‌های میزبان عبارتند از: یاسوج، فردوسی مشهد، بین المللی امام خمینی(ره)قزوین، صنعتی اصفهان، صنعتی نوشیروانی بابل، علوم و فنون دریایی خرمشهر، هنر اسلامی تبریز، سیستان و بلوچستان، علوم اقتصادی، ارومیه،تربیت مدرس، پردیس بین المللی قم دانشگاه تهران، صنعتی همدان، الزهراء، پیام نور فارس(مرکز شیراز)، پیام نور اراک (مرکزشازند، خمین، ساوه، فرمهین)، پیام نور آذربایجان شرقی، جامع علمی کاربردی

دانشگاهیان علاقمند به سینمای مستند می توانند برای دریافت بلیت فیلم‌های ششمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت (در سینماهای عصرجدید، فلسطین و حقیقت) به خانه سینمای دانشگاهی ایران به آدرس تهران، خیابان انقلاب، ابتدای ویلای جنوبی، کوچه سلمان پاک پلاک ۹، طبقه دوم مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن ۸۸۸۹۶۷۹۳ – ۸۸۸۹۶۷۹۴ – ۸۸۹۴۸۱۹۴ تماس حاصل فرمایند.

مروری بر سینمای استانهای ساحلی در جشنواره سینما حقیقت

امسال  ششمین جشنواره بین المللی فیلم مستند سینما حقیقت مروری خواهد داشت بر سینمای استانهای ساحلی - هرمزگان - بوشهر - خوزستان و....

که از استان هرمزگان چهار فیلم :

۱-روزهای بیاد ماندنی
کارگردان: سید کامل افتد/۲۵ دقیقه
۲-رزیف
کارگردان: مجید ذاکری/۶ دقیقه
۳-میراث خاک
کارگردان: خوبیار سالاری/۱۸ دقیقه
۴-از ساحل کوه تا قله دریا
کارگردان: کورش گرمساری/۲۲ دقیقه

لینک خبر +


پی نوشت : همچنین برای اولین بار از هرمزگان   فیلم مستند مانگرو ساخته عبدالعزیز قاسمی  و مسعود میرزایی نیز در بخش بین الملل این جشنواره حضور دارد . لینک خبر


نماینده هرمزگان در جشنواره سینما حقیقت

عبدالعزیز قاسمی  تهیه کننده و کارگردان  فعال در سیمای مرکز خلیج فارس  امسال با دو فیلم مانگرو و دیاپیر در ششمین جشنواره بین المللی فیلم مستند سینما حقیقت به عنوان نماینده هرمزگان حضور دارد . لازم به ذکر است فیلم مانگرو آقای قاسمی در بخش بین الملل این جشنواره نیز حضور خواهد داشت

لینک خبر +

فراخوان هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان

انجمن سینمای جوانان بندرعباس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان را برگزار می کنند . برای دیدن فراخوان  جشنواره به این آدرس مراجعه کنید .