گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

اهالی خانه سینما به حسن روحانی نامه نوشتند

 اصناف عضو خانه سینما در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم، ضمن تبریک، مطالبات خود را در حوزه سینما مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نامه آمده است: «با تبریک انتخاب شایسته مردم، پیروزی عقلانیت و اعتدال و تدبیر و امید را آغاز دورانی تازه می‌دانیم، ناگفته پیداست که بار مسوولیت سنگین در دوره‌ای دشوار بر دوش حضرتعالی گذاشته شده است.

 

نحوه پاسخگویی به سیلاب مطالبات مردم و گروههای اجتماعی است که می‌تواند ثبات و امنیت و آرامش را به کشور باز آورد. هر چند صبوری سرشت مردم ماست، اما بی‌تابی امروز قابل درک است.

 

اهل فرهنگ و هنر به سهم خویش می‌کوشند در طرح مطالبات رفتار واقع بینانه پیشه کنند. کوتاه آن که حوزه فرهنگ بویژه از این روزن که ما می‌نگریم: سینما، دچار آسیبهایی شده است.

 

در برنامة توسعه چهارم، تأمین امنیت شغلی و تأسیس صندوق بیمه بیکاری، به رسمیت شناختن حقوق صنفی و سپردن کار به دست اصناف ، تضمین آزادی های مصرح در قانون اساسی از جمله تأمین آزادی بیان و رفع سانسور، ایجاد فضای حیاتی برای فعالیت بخش خصوصی، بسنده کردن دولت به سیاستگزاری کلان در حوزة فرهنگ و بستر سازی و سرمایه‌گذاری در حوزه سخت‌افزاری سینما ... تنها بخش کوچکی از سیلابی است که جنابعالی و دولت آیندة تدبیر و امید در حوزة سینما با آن سر و کار خواهد داشت.

 

  نه می‌پسندیم که در مسیر سیلاب سد بسازید، نه می‌خواهیم سیلاب خان و مان دولت را بروبد، نه انتظار داریم با کلید تدبیر قفل همة نابسامانیها یک شبه گشوده شود. آغاز مدبرانة روند اصلاح نیز به قدر لازم امید بخش است. به ویژه انتخاب وزیر فرهنگ و ارشادی که با هنرمندان به زبان فرهنگ سخن بگوید، به هنرمندان و تشکل‌های صنفی واقعی آنان اعتماد داشته باشد و خود را موظف به فراهم ساختن زیر ساختهای حوزة فرهنگ و هنر بداند، گام اول این روند محسوب می‌شود. جامعه اصناف سینمای ایران ( خانه سینما ) به سهم خود با تمام توان خواهد کوشید در راستای تحقق این اهداف با دولت آینده تدبیر و امید همکاری کند.» منبع خبر آن لاین 


انتخاب من

در چند روزی که ملت و کشور درگیر انتخابات بودند  لحظه های نابی از نگاه دوربین های عکاسی به چشمم خورد و فکر کردم بد نیست این لحظه های ناب و معنی دار را  به انتخاب خودم  اینجا باز نشر کنم . این عکسها از سایتهای مختلف گرفته شده ..

پی نوشت : تبریک به ملت ایران  برای حضورشان در انتخابات . 





تولد یک دوست

روز 18 خرداد مصادف  بود با تولد یک دوست عزیز که در  لحظه های سخت کاریٍ من نقش بسزایی را ایفا کرده است و همیشه یار و همراه بوده ، بدون هیچ گونه چشم داشتی کسی که صداقت از سرو کولش می بارد او کسی نیست جز مهندس احسان نفیسی یک انسان به واقع با شخصیت و دوست داشتنی . احسان عزیز تولدت رو به خودت و به خانواده محترم تبریک می گم . انشالاه تو عروسیت بیایم مرغ بخوریم و خودم لونگ ببندم چایی پخش کنم . 

(عکس : پشت صحنه فیلم کشند قرمز سال 1388)

دو هرمزگانی در جشنواره عکس منطقه ای بام ایران

یک عکس از بنده ( احسان رضائی ) و امیر رضا فخری از بندرعباس به چهلو نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان  راه یافت . لینک خبر
این جشنواره از تاریخ 10 تا 13 تیر ماه سال جاری در بام ایران (شهر کرد برگزار می شود .

جایزه کن برای یک فیلمساز ایرانی

فیلم «سوزن» ساخته ی آناهیتا قزوینی زاده، فیلمساز ایرانی مقیم آمریکا، عنوان فیلم برتر بخش "سینه فونداسیون" شصت و ششمین دوره جشنواره کن را به دست آورد.
"جین کمپیون"، تنها فیلمساز زن برنده ی نخل طلای کن، که امسال ریاست هیئت داوران بخش "سینه فونداسیون" شصت و ششمین دوره جشنواره کن را بر عهده داشت، با همراهی مجید عبدی، نیکولتا براچی، ناندیتا داس و سمیح کاپلان اوغلو، فیلم «سوزن» ساخته ی آناهیتا قزوینی زاده، فیلمساز ایرانی مقیم آمریکا را به عنوان فیلم برتر این بخش برگزیدند.


این فیلم از سوی انستیتوی هنر شیکاگو در  آمریکا، در این بخش حاضر بود .

آناهیتا قزوینی زاده متولد 1368 می باشد و در سال 1385 در هر دو کنکور سراسری و آزاد ، رتبه ی اول رشته ی هنر را کسب کرد.

امسال در بخش سینه فونداسیون، 18 دانشجوی فیلمسازی که از میان حدود 1500 متقاضی از بیش 277 مدرسه ی فیلمسازی برگزیده شده بودند، حضور داشتند.


منبع: سینما نگار