گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

خروس

به سنت هر ساله رمضان که چند سالیست به دیدن فیلم و خواندن کتاب و مجله های نخوانده و تلمبار شده می گذرد امسال هم تا آنجا که در توانم باشد سعی می کنم بیشتر نخوانده ها را و ندیده ها را مطالعه کنم البته اگر این سینمای مستند انرژی باقی بگذارد . اما بد ندیدم کتابی که در رمضان پارسال خواندم را معرفی کنم خروس داستان تقریبا کوتاهی از ابرهیم گلستان!!!

گلستان را می شناختم از طریق فیلم های مستند و یکی دو فیلم بلندش و آن داستان زندگی جذابش را با فروغ فرخزاد  و بقیه ماجرا ...... اما داستانی ازو نخوانده بودم.

این کتاب در کتابخانه ما موجود بود  اما فرصتی برای خواندش پیش نمی آمد. خروس به واقع یکی از بهترین داستان کوتا ه های تاریخ ادبیات ایران است این را بدون اغراق می گویم حیف آدمهایی مثل گلستان که گوشه نشین می شوند و چیزی منتشر نمی کنند . گلستان چه در فیلم و بخصوص در حوزه ادبیات اگر مجالی بیش ازین می یافت حتمن در دنیا یکی از افتخار آوران کشور می شود ( از لحاظ جوایز ادبی عرض می کنم ) کما اینکه هم اکنون هم ما به ایشان وآثار شان مفتخریم از جمله فیلمهای او می توان به خشت و آینه -  اسرار گنج در جنی ... و داستان خروس و مد و مه  اشاره کرد .

این تنها کتاب فارسی بود که حداقل بنده خوانده بودم و دارای ساختار و شکل ظاهری و باطنی زبانی بود یک جور آهنگ و ریتم خاصی در این کتاب مشاهده می شد البته داستان هم بشدت تاثیر گذار است یک اتفاق ساده که فکر کنم در یکی از مناطق ساحلی استان هرمزگان رخ می دهد اما چنان گلستان این داستان را تاثیر گذار روایت می کند که حتی تا سالها از خاطر خواننده نمی رود !! توصیه می کنم داستان را روز بخوانید !


نظرات 2 + ارسال نظر
ابوطالب سه‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 15:53 http://www.ganoghebandar.blogfa.com

سلام عامو خوبی مه حمزه خوشبختم مواسته تو روزنامه ندای هرمزگان یه مطلبی از مجموع وبلاگ بچه های بندری بنویسم اتئنی یه 10 وبلاگ بچه های بندری رو برام معرفی بکنی؟

سلام در خدمتم . وبلاگها بدون ترتیب اولویت . پرپروک - کاپو چینو با طعم پاییز - آبی صورتی - جغد بندری - لاتیدان- رادیو احسان . رادیو منا . تئاتریکال . زنگی - کغار - لی - از سرزمین های جنوبی و.......

amir minabian چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 19:03

salam ketabe besiyar aliii v khobist

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد