گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

جوابیه یک شهروند هرمزگانی به رجا نیوز


این متن جوابیه ایست  به نوشته سایت رجا نیوز در تاریخ 27 مهر 92

کد خبر:171316 -


برای توسعه و بهره برداری بیشتر از فضاهای دریایی نیازی به تغییر در تقسیمات کشوری نیست جناب سردار رشید و دوستان دیگر در استان فارس به شیوه اسکندر مقدونی قصد کشور گشایی دارند و در این توهم به سر می برند که گویی استان فارس جدای از ایران است این حرکت نابخردانه سران استان فارس و حامیانشان طبعات بسیار ناگواری برای کشور به همراه خواهد داشت اینگونه در بین مردم کشور ذهنیتی به وجود می آید که هر استانی بتواند به دریا برسد می تواند بیشترین بهره را داشته باشد . حال اینکه نگاه توسعه در کشور باید ملی گرایانه باشد تا استان گرایانه .رجا نیوز، این دیدگاه به نظرم شبیه به دیدگاه صهیونیست هاست و امید وارم در کشور تسری پیدا نکند لذا در برهه حساس کنونی منجر به جنگهای قومیتی خواهد شد ! و هر استانی برای خود دست به کشور گشایی درونزا خواهد زد و ایران را تکه تکه خواهد کرد ! می شود بدون تغییر در تقسیمات کشوری طرحی را ارائه کرد که همه مردم ایران در توسعه بخشهایی دریایی کشور از منابع و ظرفیتهای استان دیگر به نفع منافع ملی درابتدا و در ثانی به نفع منافع منطقه ای استفاده کنند .باید طرحی ارائه کرد که استان یزدی ها خراسانی ها زنجانی و سمنانی ها و ایلامیها و غیره  نیز از این نعمت خدادادی دریا استفاده کنند و نه تنها استان فارسیها ی عزیز .

مردم هرمزگان تمام سخنشان این است که خلیج فارس یک عنوان ملی است و نه یک عنوان استانی پس متعلق به همه مردم ایران است باید دراین مراکز تصمیم ساز و  به اصطلاح استراتژیکی که می فرمایید طرحهایی با ذهنیتهای متعلق به دو هزار سال پیش را کنار نهاد و طرحهایی  جدید تری را ارائه کرد تا  بشود ملی تلقی کرد و از منافع آن تمام مردم ایران بهره مند شوند نه فقط استان فارس ! این کار سختی نیست فقط کار  را باید به نخبگان سپرد.

اینکه فلان امام جمعه محترم از رئیس جمهور اسبق و یا فعلی در یک مراسمی تشکر و قدر دانی کرده و یا 18 نفر از نمایندگان استان فارس موافق این موضوع هستند که نشد دلیل موجه برای ارائه یک طرح بشدت غلط و تفرقه افکن! . اگر نمایندگان و سران استان فارس در جبهه رهبری  قدم بر میدارند .دست به حرکات و گفته هایی نزنند که در آینده باعث از بین رفتن اتحاد و یکپارچگی ایران عزیز شود.



در مورد پرداختن شبکه های بی بی سی و من و تو و دیگران هم که گفتید باید عرض شود وقتی صداو سیما ی منفعل کشور چه در بخش استانی و چه در بخش سراسری اش هیچگونه توجهی به درخواست های به حق مردم هرمزگان نکردند و دریغ از حتی پخش یک خبر از صدا و یا سیما ! ناخود آگاه رسانه های خارجی این موضوعات را پوشش می دهند و این تقصیرش بر گردن مردم هرمزگان نیست و این بی کفایتی و کار نابلدی مسئولان رسانه ها در کشور چه در بخش ملی و چه در بخش استانی است مردم هرمزگان در روزهای ابتدایی اعتراضات خود خواستار پاسخگویی از سوی مسئولین  استانی و کشوری بودند و حتی در خواست بر گزاری مناظره را با حضور مخالفین و موافقین این طرح ارائه کردند و همچنان  می کنند اما  کو گوش شنوا ؟ لذا وقتی هیچ گونه توجهی به درخواست و مطالبه مردم نشد قطعا کار به رساندن فریاد از هر طریقی خواهد کشید و دیدیم که کشید و مردم نظرشان و درخواستشان را در کف خیابان مطرح کردند و این قصور قطعا از سوی مسئولان کار نابلد صداو سیما کشوری و استانی است

لذا همچنان مردم هرمزگان خواستار شفاف سازی این طرح هستند و تمام حرفشان در این چند روز نیز این بوده است و همچنان طرح مناظره در یک برنامه زنده تلوزیونی با حضور موافقین و مخالفین طرح بر روی میز است .

اشک مردم هرمزگان و لبخند خانم اشتون (سخنی با شورای محترم امنیت ملی کشور)

یادداشتی از استاد محمد ذاکری در روزنامه ندای هرمزگان

یکم: نزدیک ده روز است که علنی شدن مصوبه شورای امنیت ملی کشور درباره تجزیه استان هرمزگان، مردم وطن دوست این خطه را چنان در بهت و حیرتی بزرگ فرو برده است که همچنان هیچ مقامی نتوانسته است پاسخگوی این چرایی باشد که چگونه شده است که عالی ترین مرجع حفظ امنیت ملی یک کشور و حافظ یک پارچگی مردم آن در یک نزاع قومی و اختلاف محلی بین دو استان دخالت کرده و شأن خود را در حفظ و پاسداشت اتحاد اقوام و مذاهب و دفاع از کیان میهن در حد نماینده یک شهرستان فروکاسته است؟ و بدون رضایت و میل و بدون کارشناسی لازم و بدون تجانس مذهبی و قومی و زبانی قطعه ای از یک استان را به استان دیگری ملحق کرده است که از نظر وسعت و جمعیت خود نیاز به تقسیم شدن دارد.


عکس اصلی خبر

دوم :

 در چند سال گذشته عده ای از اهالی سیاست ، دمیدن در تنور مطالبات قومی و برانگیختن احساسات نژادی و مذهبی را زمینه ای مناسب یافتند که بر پلکان قدرت صعود کرده و از آن به مناصب و مصادر برسند .

منوط کردن توسعه جنوب فارس به تجزیه استان هرمزگان و تصاحب روستاها و شهرهای آن از همین عوام فریبی های ضدملی بود که متاسفانه در سال های اخیر با آن برخورد مناسب نشد و زمینه ای شد که عده ای از دل بستگان به قدرت و ثروت دشمنی با مردم هرمزگان را در مناطق جنوبی استان فارس تکثیر کرده و روز به روز بر این توطئه وحدت شکن بیفزایند .

خیلج فارس هم چون جنگل های شمال و کوه های البرز و دریای خزر و کویر لوت و دریاچه ارومیه و الوند و دماوند و .. پاره ای از تن ایران بزرگ است و متعلق به همه ملت است لذا اندیشه اتصال استان فارس به دریا و داشتن مسیر خاص ارتباط با خلیج فارس مانند پذیرفتن این ادعاست که هر استان برای رسیدن شهروندان اش به ساحل دریای خزر، خواهان قسمتی از استان های گیلان و مازندران . شود؟ !

یا برای رفتن به زیارت حضرت امام رضا (ع) خواهان جاده و راه آهنی مستقل و فرودگاهی ویژه در خراسان باشد !

لذا سخیف بودن. نیاز استان فارس به اتصال به دریا بر همگان روشن و بدیهی است و این مطالبه را چیزی جز برانگیختن بی جهت مطالبات و تضعیف ملیت و دامن زدن به تفاوت های نژادی و قومی در منطقه نمی توان تصور کرد. آن هم در حق هرمزگان مظلومی که خود از سوی بیگانگان در مورد جزایر سه گانه مورد طمع دشمن و هدف ادعاهای واهی و ساختگی است .

لذا به نظر می رسد طرح تجزیه هرمزگان نه تنها طرحی کارشناسی و براساس رضایت و نظر مردم خطه جنوب نبوده که بر عکس طرحی سیاسی و . ضد وحدت ملی و دامن زننده بر اخلافات مذهبی و قومی در سواحل خلیج فارس می باشد .

سوم :

استان فارس از لحاظ وسعیت یکی از معدود استان های بسیار بزرگ کشور است  و می توان آن را در این نزاع تقسیمات کشوری به فرزند بزرگ خانواده و استان محروم هرمزگان را به فرزند کوچک و مظلوم خانواده تشبیه کرد. طرح تجزیه هرمزگان و الحاق روستاها و سواحل آن به فارس مانند این است که فرزند بزرگ تر به اشتباه خواهان تکه نانی در دست برادر کوچکتر خود است .

آیا شأن شورای امنیت ملی نباید شأن پدر خانواده و حل کننده زیاده خواهی های برادر بزگ تر باشد؟

مصوبه کنونی این ذهنیت را به وجود آورده که خدای ناکرده پدر خانواده از مقام عقلانی و عاطفی خود خارج شده و تکه نان برادر کوچک و محروم را ستانده و او را فرو کوفته و به گوشه ای انداخته و لقمه را به ناحق به دهان برادر بزرگ تری نهاده است که خود به حد کافی بزرگ و فربه است؟ !

چهارم :

شورای امنیت ملی همیشه نهادی محترم و معظم و به دور از اختلافات مذهبی و نژادی و قومی و تامین کننده امنیت و آسایش تمام ملت ایران از هر دین و مذهب و قومیتی بوده است .

این نهاد همیشه بنا بر مصلحت و برای حفظ کیان کشور در زمینه های مختلفی مصوباتی داشته که براساس نیازهای جدید و مصلحت های تازه آن مصوبات را اصلاح و لغو نموده است که در پرونده هسته ای می توان پذیرش تعلیق غنی سازی در دروه ای و لغو این مصوبه در دوره ای دیگر را مثال آورد اینک نیز به نظر می رسد که طرح تجزیه غرب هرمزگان طرحی غیرکارشناسی و اختلاف برانگیز و افزایش دهنده تعصبات خشک واختلافات زشت قومی و مذهبی و زمینه ساز سوء استفاده دشمنان می باشد که از وحدت این ملت در هراس هستند .

لذا توقع لغو مصوبه تجزیه هرمزگان از سوی مردم این دیار که خود را در شکل ناآرامی های هفته های اخیر نشان داده است،کوچک ترین خواسته مردم هرمزگان از آن نهاد محترم و ملی است .یقیناً تقاضای دیده شدن اشک مردم هرمزگان در کنار لبخند دیگران تقاضای بزرگی نیست  لینک منبع.

پژوهشگر فرهنگ و تاریخ هرمزگان

 

پارس جنوبی یا هرمزگان غربی مساله این است ؟!

در گذشته  در تقسیمات کشوری شاهد تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان شمالی و خراسان جنوبی و خراسان رضوی بوده ایم . در مساله خراسان با حفظ نام استان خراسان بار و فشار توهین ها به مردم خراسان با حرکتی مدبرانه کاهش یافت و مردم نیز در ادامه ازین موضوع استقبال کردند و فقط در چند شهرستان استان خراسان بر سر مرکز استان شدن تعدادی از این شهرستانها نزاع و درگیری رخ داد که نیروهای امنیتی نیز دخالت کرده و حتی کار به تیر اندازی نیز کشید . لینک

در مساله هرمزگان اما صحبت از تشکیل استان فارس جنوبی است با مرکزیت لامرد که اتفاقا با مخالفت خود استان فارسیها و مردم شهر لارستان  روبه رو بوده است لاریهای معتقدند باید استان لارستان بزرگ تشکیل شود اما لامردیها نظرشان بر تشکیل پارس جنوبی است. اگر این دو شهر در گذشته به توافق می رسیدند کار هرمزگان تا به حال یکسره شده بود و این هم یکی از شانسهای ما مردم هرمزگان است .لینک 

اگر بر این منوال است که ما هرمزگانیها هم می توانیم پیشنهاد کنیم که هرمزگان غربی و هرمزگان  شرقی تشکیل شود  تا نام استان هرمزگان به دلیل فرهنگ یکپارچه مردمی که قرار است الحاق شوند همچنان باقی بماند . این روش بهتری است تا اینکه بگوییم به دلیل ضعیف بودن هرمزگانیها باید بخشیهای از آنها باید جدا شوند.  آیا اینطور نیست ؟!

 یک ضرب المثل قدیمی هست که می گوید :آدم بهتر است با چیز خودش مرد شود


به مطلب سایت هرمزگان نیوز که در دو سال پیش منتشر شده بدقت توجه فرمایید +

نهمین روز اعتراض مردم بندرعباس


مردم بندرعباس در نهمین روز از اعتراضات خود به توهینی که به آنها روا داشته شده امروز 26 مهرماه 92 بعد از خطبه های نماز جمعه اعتراض خود را به گوش مسئولین رساندند .در این روز که با وجود درخواست امام جمعه بندرعباس مبنی  بر پایان دادن به اعتراضات و صبر مردم برای به ثمر رسیدن تلاش مسئولین بازهم مردم در پایان نماز بر حق مسلم خویش پافشاری کردند و اعتراض خود را به گوش مسئولین رسانند . امام جمعه بندرعباس آیت الله نعیم آبادی نیر در خطبه های نماز جمعه  مخالفت خویش با طرح الحاق هرمزگان به استان  فارس را دوباره اعلام کرد  و از مردم خواست تا با برخی رفتارها بهانه به دست دشمن نداده و از موضوعاتی که باعث خوراک برای رسانه های بیگانه می شود پرهیز کنند .

امام جمعه بندرعباس با تائید دستگیری چند نفر از تظاهر کنندگان  در مقابل امام زاده سید مظفر در روز پنجشنبه  که توسط نیروی انتظامی دستگیر شده بودند، ابراز داشت این افراد با پا در میانی وی آزاد شده اند و هیچگونه برخورد فیزیکی علی رغم تبلیغات سو دشمن بخصوص بیانیه سازمان مجاهدین خلق که به دروغ مدعی شده بود این افراد را مورد شکنجه قرار داده اند را شدیدا تکذیب می کنم وی از مردم بندرعباس خواست آرامش خود را در این مورد حفظ کرده تا بهانه دست دشمن ندهند .

این درحالیست که در روز گذشته نیز مردم پارسیان هم نسبت به الحاق 5 روستای از توابع این شهرستان به استان فارس  دست به اعتراض زده و مخالفت خود را اعلام کردند گزارش بیشتر دراین باره از وبلاگ جغد بندری


هفتمین روز اعتراض مردم هرمزگان

اعتراض مردم هرمزگان وارد هفتمین روز پیاپی شد . و دومین روز متوالی بود که مردم در مقابل صدا و سیمای خلیج فارس تجمع کردند تا صدای و سیمای اعتراضشان را به گوش مسئولین این سازمان برسانند.نکته تاسف بار این اعتراضات حضور کم رنگ هنرمندان استان می باشد که جای بسی تامل است !  گزارش کاملتر این اعتراضات را در  وبلاگ جغد بندری ببینید


شبی خون هویتی

نکاتی چند پیرامون جداسازی بخشهای از هرمزگان و الحاق آن به استان فارس


1- این کار مسئولین مانند شبی خون می مانند که ناغافل ارتشی متجاوز به افرادی بی دفاع می زنند ! اینکه یواشکی بخشی از هرمزگان را جدا کنند  و نامه کمیسیون امنیت ملی را هم بگیرند بدون اینکه نه مردم بدانند و نه نمایندگانشان و نه امام جمعه ! این یعنی اینکه یک جای کار می لنگد!


2- اگر آقایان توجیه منطقی دارند و ادعا می کنند که به نفع منافع ملی کشور است بسم الله مانعی نیست مردم هرمزگان  هم حاظرند به نمایندگی از خود فردی را به عنوان مناظره کننده انتخاب کنند و این دو در برنامه زنده تلویزیونی بنشینند استدلال کنند اگر مردم قانع شدند حرفی نیست پارسیان مال شما . اما اول دلیل محکمه پسند بیاورید .


3-  بر هیچ کس پوشیده نیست که الحاق بخشهایی از استان هرمزگان برای تشیکل استان پارس جنوبی به مرکزیت لامرد است . چون لامردیها خدمات ارزنده ای به انقلاب داشته اند و این هم ناز شصت دوستان سر سلامتی می دهند به لامردیها ،گوارای وجود، پس با این حساب شیرازیهای عزیز دلخوش نکنید که تا چند ماه دیگر نوبت شما هم می رسد که حال شما چون ماشود

.

4- در اینجا روی صحبتم با مسئولین استان است لطفا همراهی کنید و نه سرزنش و وقتی مردم از کار و زندگی خودشان زده اند و 5 - 6 روز است روزی 4 ساعت دارند گلوی خودشان را پاره می کنند برای دفاع از هرمزگان و همچنین دفاع از  توهین و تحقیر هاییست که به شما مسئول هرمزگانی شده است !چونکه بر کسی پوشیده نیست که پیام جداسازی در مرتبه اولش اینست که توی مسئول هرمزگانی بی لیاقت و بی کفایت هستی و نمی توانی پارسیان و جاسک را به خوبی اداره کنی پس به همین خاطر این دو را  از شما می گیریم و می دهیم بدست کسی که بهتر می تواند اداره اش کند . یعنی لامردیها و استان  فارسیها .


نام پارسیان نیز جعلی است اینجا نامش گاوبندی است که متاسفانه توسط احمدی نژاد تغییر نام داد تا مشتقاتی از واژه فارس (پارس) شود و در ادامه الحاقش آسانتر و بهانه ای برای توجیه !!!


5و 6و7 و8و9به این لینکها توجه کنید !!!



اعتراض مردم هرمزگان به صدا و سیمای خلیج فارس

مردم بندرعباس در 21 مهرم ماه 92 در اعتراض به سکوت خبری صدا و سیما در باره  جداسازی بخشهایی از هرمزگان و الحاق آن به استان فارس در مقابل این سازمان در بندرعباس تجمع اعتراضی برگزار کردند . مردم در این تجمع از صدا و سیما خواستار اطلاع رسانی روشن و شفاف در باره این مساله بودند . مردم در شعارهای خود خواستار استعفای مدیرکل صدا و سیما خلیج فارس شدند و همچنین مردم تمامی مشکلات پیش آمده را از داشتن مسئولین غیر بومی در مسند کار می دانستند و در ادامه خواستار استعفای استاندار هرمزگان شدند .

مردم بندرعباس این شکل از جداسازی هرمزگان را نوعی توهین و تحقیر خود می پندارند . 


نگارنده نظرم درباره سکوت صدا و سیمای خلیج فارس در اینباره را نوعی بی تدبیری مسئولین سازمان میدانم . صدا و سیما متاسفانه در لحظه سخت اینچنینی قابلیت واکنش نشان دادن ندارد و دست و پای خود را گم می کند و تمامی تلاشش در پاکردن صورت مساله است . با وجود اینکه افراد باسوادی همچون استاد منصور اخلاقی پور که استاد خود بنده در دانشگاه بوده اند در این سازمان به عنوان مغر های متفکر این سازمان مشغول به کار هستند اما نگارنده بسیار متعجبم چطور نمی توانند با ایجاد فضای گفتگویی و مناظره ای چنین  مساله ای را برای مردم تشریح کنند؟! . خیلی از معترضین دیروز در مقابل صدا و سیما خواستار فقط روشن شدن این موضوع بودند که بلاخره این موضوع چند و چون آن چگونه است ؟ چیزی که دانستن آن حق طبیعی هر شهروند هرمزگانی است . مدیران محترم صدا و سیمای خلیج فارس آیا اطلاع رسانی در مورد موضوعی که حتی وزیر محترم کشور دستور آن را صادر کرده اند آنقدر برای شما سخت و دشوار است ؟ یعنی شما نمی توانید از مخالفین و موافقین این طرح دعوت کنید که در یک برنامه به مناظره بنشینند؟ و قضاوت را به مردم واگذار کنید؟ . اساتید محترم ما این درسها را از خود شما آقایان فرا گرفته ایم ! ولی متاسفانه خودتان به آن عمل نمی کنید ! رسانه یک وسیله وارداتی است یعنی از حارج کشور وارد شده  و اختراع ما نیست قطعا یک کاتالوگی همراهش دارد و می شود رجوع کرد به کاتالوگ رسانه و دراینجور مواقع حساس مثل بچه که پوشک خود را خراب کرده است در و دیوار  را نظاره نکرد !.


در ادامه منخب عکسهای سیاورشن و جغد بندری را ببینید

و برای دیدن گزارش تصویری کاملتر به منبع رجوع کنید 






















بازتاب اعتراض مردم در سایت پر مخاطب فرارو

سایت پر مخاطب فرارو در بخش گزارش تصویری خود به مساله اعتراض مردم هرمزگان به جداسازی بخشهایی از آن پرداخته است در قسمت کامنتهای این سایت نیز نظرات منطقیی صورت گرفته که  خواندنش  خالی از لطف نیست . برای دیدن اینجا را کلیک کنید .

اعتراض مردم بندرعباس در نمازجمعه

مردم بندرعباس در اعتراض به الحاق بخشهایی از استان هرمزگان به استان فارس در نماز جمعه 19 مهر ماه اعتراض خود را به گوش مسئولین رساندند. گزارش سیاورشن و جغد بندری را در اینباره ببنیند 


عکسهای مجید از اعتراض مردم هرمزگان

عکسهای مجید جمشیدی از اعتراض مردم بندرعباس به جداسازی بخشهایی از هرمزگان را در وبلاگش ببینید

تجمع اعتراضی مردم هرمزگان در مقابل استانداری

 به گزارش ایسنا مردم بندرعباس در اعتراض به خبر جداسازی 5روستا از پارسیان درمقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند

گزارش تصویری کامل ایسنا را در اینجا و اینجا و اینجا ببینید



تدبیر

چشم در مقابل چشم


متاسفانه چند وقتیست صحبت از الحاق بخشهایی از استان هرمزگان به استان فارس به گوش می رسد و حتی عده ای صحبت از امضای این دستور توسط وزیر محترم کشور دولت تدبیر و امید نیز در این باره می کنند .

در این زمینه چند نکته هست که خدمت مسئولین ذیربط با این موضوع، متشکل از وزیر محترم کشور نمایندگان محترم استان فارس - استاندار فارس - مردم محترم استان فارس و نمایندگان استان هرمزگان در مجلس و استاندار استان هرمزگان ارائه می گردد تا شاید تدبیر کنند .


برادران ،این توجیهی که مسئولین محترم استان فارس می کنند مبنی برا اینکه برای اجرای پروژه های اقتصادی و ایجاد اشتغال زایی برای مردم محترم استان فارس بخشهایی از دریای خلیج فارس در منطقه گاوبندی (پارسیان هرمزگان ) باید به استان فارس الحاق شود بشدت مردود است .

زیرا در هیچ کجای دنیا تا به حال سابقه نداشته برای سرمایه گذاریهای عمرانی و اقتصادی بخش از تقسیمات کشوری یک مملکت را تغییر دهند همین الان هم بدون تغییر در مرزهای استانها می توان کارهایی اقتصادی انجام  داد ! مگر در کشور منطقه آزاد نداریم ؟ منطقه آزاد قشم، کیش، چابهار ،هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاریٍ هولدینگهای استان فارس در مناطق آزاد وجود ندارد.

مردم محترم استان فارس می توانند در این هولدینگها سرمایه گذاری کرده واشتغال زایی کنند . اگر هموطنان عزیز ما در استان فارس  نیت کرده اند که بخشی از دریای  خلیج فارس رای برای امورات گمرکی استفاده کنند بسم الله کسی مانع نیست.گر می توانی بستان بزن ولی نه با توهین و تحقیر مردم یک سر زمین دیگر . میتوان با تاسیس هولدینگ ها و شرکتهای بزرگ برای مردم محترم فارس و برای اشتغال زایی این عزیزان  از این مدل کارهای محترمانه انجام داد نه بخشی از سرزمین یک استان که به هر حال چندین سال با این شرایط جغرافیایی شناخته می شود را از آن جدا کنیم.


حتما برادران عزیز مسئول می دانند که این کارشان  تحقیر و توهین به مردم یک استان ،  که در اینجا هرمزگان است تلقی می شود ؟ توهین تحت این عنوان که مردم هرمزگان نتوانستند از مرزهای استانشان دفاع کنند ؟ این مسئله با بی تدبیری شما برادران دارد به یک مسئله حیثیتی تبدیل می شود .برادران محترم چه سودی از تحقیر هموطن خود می برید ؟ چرا به قول رئیس جمهور محترم جناب دکتر روحانی با زبان تکریم با یکدیگر گفتگو نکنیم ؟ مردم هرمزگان چه هیزم تری به شما فروخته اند که  باید آماج توهین ها و تحقیرهای شما قرار بگیرند ؟ برادران با این کارتان بذر کینه را در بین مردمان هرمزگان نسبت  به مردمان محترم  فارس نکارید. !

با این رفتار بی تدبیر شما بین مردم دو استان که سالیان طولانی در کنار هم همچون دو برادر و هم وطن زندگی کرده اند کینه ای  شکل خواهد گرفت که در پشت خود توهین و تحقیر نیز به همراه خواهد داشت .

آیا شما به دنبال ایجاد تفرقه در کشور هستید؟ با کاشتن این بذر کینه می خواهید  در آینده چه چیزی را درو کنید ؟ خدای نکرده می خواهید در آینده ای دور  یا نزدیک از  این کینه هایی که می کارید جنگهای قومی به راه  بیاندازید ؟ وقتی  بین دو استان را شکراب می کنید معلوم نیست سرنوشت کشور درادامه به کجا خواهد کشید؟  آیا به بار منفی روانی این موضوع به لحاظ استراتژیک اندیشده  اید ؟ چرا با یک  حرکت نابخردانه و بدور از تدبیر خود در همان مسیری گام بر می دارید که دشمن خارجی به دنبال آنست و آن هم چیزی نیست جز نزاع و درگیری قومی که محصول کاشتن همین بذرهای کینه در بین دو مردم استان است ! که حاصل این تصمیمات شاید عمدی شما برادران برای ایجاد همیچن فضایی است . برادران ما از شما توقع شفاف سازی داریم دقیقا منظور شما  از این حرکات چیست؟  اگر بحث اقتصادی مطرح است که نگارنده راه کار ارائه کردم خدمتتان . اگر مسئله دیگری است لطفا شفاف سازی کنید در غیر این صور شما عوامل نفوذی دشمن بخصوص اسرائیل هستید ؟ چون به نظر می آید این شیوه جنگ وجدال های قومیتی و در نوردیدن مرزها در دنیا فقط و فقط از یک دیدگاه نشاءت می گیرد و آنهم صهیونیسم است!!!   بنده به عنوان یک شهروند ایرانی هرمزگانی خواهان شفاف سازی مواضع ارائه گنندگان و امضا کنندگان این طرح با مواضع رژیم صهیونیستی هستم .!

پی نوشت ها :

1- نظر امام جمعه بندرعباس در اینباره 


2- نظر نمایندگان هرمزگان در این باره 


3-نظر مردم هرمزگان در این باره : برخی نمایندگان هرمزگان گفته اند در صورتی با جدایی بخش کوشکنار موافقت می کنند که در ازای آن بخشی از استان فارس به هرمزگان ملحق شود.


برای تئاتر برای رضا

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی با فراز و فرودها و حواشی جالب و لذت بخش ( اسپری فلفل - گاز اشک آور - زد و خورد در جلسه نقد و برسی !! ) کارش را به پایان رساند . هنگام نوشتن این متن اطلاعی از برگزیدگان ندارم. و اصلن هم مهم نیست . چیزی که مهم است لذت دیدن تئاتر است که امسال با کاری از میناب به نام "بفشار خراشنگم را "کاری از حسین غلامشاهی و نویسندگی  آقای سلیمی و بازی بسیار خوب رضا غریب زاده دریایی به روی صحنه رفت . این تئاتر که به موضوع سیاه پوستان می پرداخت از میناب در جشنواره امسال حضور داشت. ( موضوعی که کمتر در بندرعباس به آن پرداخته شده است پیش ازین در فیلم نهنگ از حسن بنی هاشمی نیز اشاره ای به این موضوع شده بود ) کار دیگری نیز به نام " هیچ" از میناب در روز پایانی جشنواره به روی صحنه رفت که اتفاقا آن هم کار قابل قبولی بود و به جرات می شود گفت تئاتر میناب گویا دچار دگردیسی شده است دیگر از آن فضا های کلیشه ای خبری نیست و اینبار نبضش همراه با نبض انسان امروز می زند و اتفاقا هر دو کار توانستند همراهی مخاطب را در جشنواره امسال با خود داشته باشند و این دستاورد کمی نیست . در هنگام اجرای تئاتر بفشار خراشنگم را سالن فرهنگسرای طوبی به طور کامل  پر بود و تماشاگر بیش از ظرفیت سالن در آن حضور داشتند و این نشان از عشق و علاقه مردم هرمزگان به تئاتر است  و به واقع همین گونه است این عشق و علاقه باعث شده هنرمندانی و بازیگرانی با استعدادی همچون رضا غریب زاده دریایی ظهور کنند و حیف است این همه استعداد و انرژی در هرمزگان هدر برود . امیدوارم مسئولین فرهنگی استان فکری به حال این تئاتر بکنند و سالنی در خورد این همه عشق و علاقه برای مردم استانشان بسازند چراکه بزرگترین سرمایه هر کشوری مردم آن کشور هستند امیدورام روزی نرسد که حسرت حضور مردم در چنین برنامه های  فرهنگی را بخوریم . مردم چیز زیادی  نمی خواهند ، فقط چند سالن استاندارد برای تئاتر این برای سرزمینی مثل هرمزگان بسیار بسیار خواسته کمی است اما مسئولین همین خواسته کم را هم دریغ می کنند آیا این شهر مرزی  که در برابر هجوم انواع و اقسام فشار ها فرهنگی و هویتی از خارج مرزهاست نباید یک مجموعه تئاتر شهر داشته باشد ؟!آیا نمی توانیم  برای سلامت روج و جان مردم خودمان پول خرج کنیم و برایشان سالن تئاتر بسازیم؟ آیا نمی شود یک کمیته از ارگانهای مهم و ذیربط در این زمینه جلساتی را برگزار کنند و پیگیر بودجه باشند تا یک مجموعه تئاتر شهر برای این شهر عاشق تئاتر ساخت ؟آیا واقعا وقت آن نرسیده است که به این سرمایه های کشور که همانا مردم هستند احترام بگذاریم ؟ 


پی نوشتها :

+چند وقت پیش برای رضا غریب زاده در همین وبلاگ مطلبی نوشتم که می توانید اینجا بخوانید


+سالن تئاتر در چین


+ اصول طراحی تئاتر و آمفی تئاتر 


+ عکس چند نمونه از سالنهای تئاتر را درادامه ارائه می گردد، به  امید  روزی که در هرمزگان نیز چنین سالنهایی ساخته شود .


پروردگارا به من ساختن بیاموز و نه خراب کردن که اولی بسی سختر و لذت بخش تر است .  


 

رضا غریب زاده 














سینماگران خواستار تغییر در انجمن سینمای جوانان ایران شدند

به گزارش خبرگزاری مهر جمعی از چهره‌ها و هنرمندان عرصه سینما در نامه‌ای به حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تغییر در انجمن سینمای جوانان ایران شدند.


به گزارش خبرنگار مهر، در این نامه چنین  آمده است:
روزهایی که گذشت خبرهای دلپذیری در سینمای ایران به یمن حضور شما منتشر شد. اینک که همه سینمای ایران از این هوای تازه بهره مند شده است، نسیمی از آن را به سوی حوزه‌ فیلم کوتاه و انجمن سینمای جوانان ایران روانه کنید تا این مجموعه‌ ارزشمند که چندین سال است به اصلاح و بازسازی و مدیری از جنس سینماگران این عرصه نیاز دارد، نفس خود را از رایحه‌ تغییر عطرآگین کنند.
 

  1. کیانوش عیاری
  2. خسرو معصومی
  3. داریوش فرهنگ
  4. امیرشهاب رضویان
  5. مجید برزگر
  6. بیژن میرباقری
  7. نیما عباس‌پور
  8. سیروس حسن‌پور
  9. رهبر قنبری
  10. بهرام توکلی
  11. شهرام مکری
  12. سعید پوراسماعیلی
  13. داریوش یاری
  14. مسعود امینی تیرانی
  15. حمیدرضا لطفیان
  16. علی‌محمد قاسمی
  17. اعظم نجفیان
  18. شهرام میراب‌اقدم
  19. اشکان اشکانی
  20. محسن امیریوسفی
  21. امید بنکدار
  22. کیوان علی‌محمدی
  23. کورش سلیمانی
  24. محمدرضا جهان‌پناه
  25. شیرین برق‌نورد
  26. هومن برق‌نورد
  27. اسماعیل منصف
  28. ایرج سالاروند
  29. همایون امامی
  30. ناصر صفاریان
  31. لقمان خالدی
  32. هادی آفریده
  33. مهدی بوستانی
  34. مصطفی امامی
  35. کاوه قهرمان
  36. مرجان اشرفی‌زاده
  37. آیدا پناهنده
  38. عاطفه خادم‌الرضا
  39. امیر توده‌روستا
  40. محسن رمضان‌زاده
  41. امیرعلی اعلایی
  42. مرتضی جذاب
  43. میردولت موسوی
  44. امین جعفری
  45. بهمن دادفر
  46. مرتضی قیدی
  47. مرتضی هدایی
  48. فرشید اخلاقی‌پور
  49. امیرحسین حیدری
  50. کیارش انوری
  51. صدف فروغی
  52. محمود غفاری
  53. محمد ارژنگ
  54. امیر حسین بیرجندی
  55. پیمان نهان‌قدرتی
  56. طوفان نهان‌قدرتی
  57. حامد رجبی
  58. بردیا یادگاری
  59. وحید الوندی‌فر
  60. مجید گرجیان
  61. سالم صلواتی
  62. توفیق امانی
  63. سوران فهیم
  64. هیوا امین نژاد
  65. سرکیو مسگری
  66. تیمور قادری
  67. جلال ویسی
  68. فرخ حنیفه نژاد
  69. پوریا ذوالفقاری
  70. سینا گنجوی
  71. هادی شریعتی
  72. کیوان معتمدی
  73. محمد رسولی
  74. نادر شیخ‌الاسلامی
  75. مجید پیل‌افکن
  76. ابوذر کبیری
  77. شهرام ابراهیمی
  78. حسین قورچیان
  79. احمد صراف‌یزد
  80. تورج ربانی
  81. اشکان احمدی
  82. علی سلیمانی
  83. محمد صوفی
  84. آرمین ایثاریان
  85. محمدرضا هاشمیان
  86. علیرضا سعادت‌نیا
  87. میلاد موحدی
  88. بهاره ریاحی
  89. لیلا نقدی پری
  90. ماهور احمدی
  91. سام ارجمندی
  92. آتبین حسینی
  93. رایا نصیری
  94. علیرضا چیتایی
  95. مهسا زرین جویی
  96. سپیده ابطحی
  97. فیروزه خسروانی
  98. حسن نقاشی
  99. مهرداد سلیمانی
  100. محمد احسانی
  101. مصطفی شیری
  102. مهدی باقری
  103. بابک بهداد
  104. آزاده بیزارگیتی
  105. سحر سلحشور
  106. محمدرضا سرمدی
  107. احسان جعفری
  108. مینا کشاورز
  109. امیرحسین ثنائی
  110. حمید نجفی‌راد
  111. عطا مجابی
  112. محمدصادق جعفری
  113. کورش عسگری
  114. رضا اسدی
  115. مختار نامدار
  116. مجتبی کوهی
  117. سمیه زاجکانی
  118. مهدی رحیم‌زاده
  119. گیتی باقری
  120. شادی قدیریان
  121. ابوالفضل سروش‌مهر
  122. حسن لطفی
  123. نیما حسن‌بیگی
  124. حامد کلجه‌ای
  125. امیررضا جلالیان
  126. گل‌اندام صفری
  127. رضا تیموری
  128. آرش مقدم
  129. علی علیزاده
  130. محمد متین ایزدی
  131. زاهد ملکی
  132. هادی علی‌پناه
  133. نوید صولتی
  134. محمدامیر احمدی
  135. حسن اجتماعی
  136. ستار چمنی گل
  137. ویدا صالحی
  138. جلال ساعدپناه
  139. ماشاالله محمدی
  140. بیژن زمان پیرا
  141. آرش انیسی
  142. عادل انیسی
  143. مهدیه سارانی
  144. مسعود برخورداری
  145. مسعود یوسفی
  146. مازیار علی یاری
  147. مهدی ارژنگی
  148. محسن حسینی
  149. مژده کارگر
  150. عباس خسروجردی
  151. موسی پایه محلی
  152. امید برجسته
  153. رامتین آشتیانی
  154. سوران خاطری
  155. طالب رماوندی
  156. عباس سحابی نیا
  157. هیوا صوفیه
  158. کیوان مجیدی
  159. برهان احمدی
  160. صمد وطن خواه 
  161. نظیر میرزایی
  162. سیاوش محمدی
  163. روزبه مرادی
  164. امیر ناهیدی
  165. پیمان رستمی
  166. آذر منصوری
  167. آلان امینی
  168. سیروان کریمی
  169. کیومرث سبحانی
  170. پیمان بایزیدیان
  171. لیلا باغ پیرا
  172. میلاد فیض الله بیگی
  173. مهدی خلیلی
  174. شمیسا ناصری
  175. حمید قوامی
  176. شهاب مرادی
  177. فیروز رضایی
  178. محمد توریوریان
  179. روژین لعل
  180. سوران قانعی فرد
  181. امید غریبی
  182. فرید مظفری
  183. سیامک سلیمانی
  184. عبدالرضا آفتابی
  185. منصور باقری
  186. زهره نظری
  187. فاطمه علی یاری
  188. نیره شهسواری
  189. شراره باوندپور
  190. پیمان حقی
  191. کیانوش الیاسی
  192. سدره شاکری
  193. الهام عقیلی
  194. فاطمه رسول زاده
  195. علی عارف نسب
  196. علی برومند
  197. علی پشوتن
  198. آرش کریمی
  199. فاطمه دستمرد
  200. منصور چمنی
  201. احسان مشهدی
  202. مریم فتحی فر
  203. فرزاد پاک
  204. آرش رمضانی
  205. منیژه شیخ
  206. گلاویژ میرزایی
  207. ایرج محمدی
  208. جعفر ادریسی
  209. کاوه ایرانی
  210. زهرا کاظمی
  211. فرید فرشچی
  212. شیلان سعدی
  213. کیوان فهیمی
  214. حسن شبانکاره
  215. خاطره حناچی

مصاحبه با پایگاه خبری فیلم کوتاه

اینجانب مصاحبه ای را با سایت پایگاه خبری فیلم کوتاه انجام داده ام که در این آدرس قابل مشاهده است .