گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

گوج گنو

برداشتهای احسان و ایمان رضائی

جوابیه یک شهروند هرمزگانی به رجا نیوز


این متن جوابیه ایست  به نوشته سایت رجا نیوز در تاریخ 27 مهر 92

کد خبر:171316 -


برای توسعه و بهره برداری بیشتر از فضاهای دریایی نیازی به تغییر در تقسیمات کشوری نیست جناب سردار رشید و دوستان دیگر در استان فارس به شیوه اسکندر مقدونی قصد کشور گشایی دارند و در این توهم به سر می برند که گویی استان فارس جدای از ایران است این حرکت نابخردانه سران استان فارس و حامیانشان طبعات بسیار ناگواری برای کشور به همراه خواهد داشت اینگونه در بین مردم کشور ذهنیتی به وجود می آید که هر استانی بتواند به دریا برسد می تواند بیشترین بهره را داشته باشد . حال اینکه نگاه توسعه در کشور باید ملی گرایانه باشد تا استان گرایانه .رجا نیوز، این دیدگاه به نظرم شبیه به دیدگاه صهیونیست هاست و امید وارم در کشور تسری پیدا نکند لذا در برهه حساس کنونی منجر به جنگهای قومیتی خواهد شد ! و هر استانی برای خود دست به کشور گشایی درونزا خواهد زد و ایران را تکه تکه خواهد کرد ! می شود بدون تغییر در تقسیمات کشوری طرحی را ارائه کرد که همه مردم ایران در توسعه بخشهایی دریایی کشور از منابع و ظرفیتهای استان دیگر به نفع منافع ملی درابتدا و در ثانی به نفع منافع منطقه ای استفاده کنند .باید طرحی ارائه کرد که استان یزدی ها خراسانی ها زنجانی و سمنانی ها و ایلامیها و غیره  نیز از این نعمت خدادادی دریا استفاده کنند و نه تنها استان فارسیها ی عزیز .

مردم هرمزگان تمام سخنشان این است که خلیج فارس یک عنوان ملی است و نه یک عنوان استانی پس متعلق به همه مردم ایران است باید دراین مراکز تصمیم ساز و  به اصطلاح استراتژیکی که می فرمایید طرحهایی با ذهنیتهای متعلق به دو هزار سال پیش را کنار نهاد و طرحهایی  جدید تری را ارائه کرد تا  بشود ملی تلقی کرد و از منافع آن تمام مردم ایران بهره مند شوند نه فقط استان فارس ! این کار سختی نیست فقط کار  را باید به نخبگان سپرد.

اینکه فلان امام جمعه محترم از رئیس جمهور اسبق و یا فعلی در یک مراسمی تشکر و قدر دانی کرده و یا 18 نفر از نمایندگان استان فارس موافق این موضوع هستند که نشد دلیل موجه برای ارائه یک طرح بشدت غلط و تفرقه افکن! . اگر نمایندگان و سران استان فارس در جبهه رهبری  قدم بر میدارند .دست به حرکات و گفته هایی نزنند که در آینده باعث از بین رفتن اتحاد و یکپارچگی ایران عزیز شود.



در مورد پرداختن شبکه های بی بی سی و من و تو و دیگران هم که گفتید باید عرض شود وقتی صداو سیما ی منفعل کشور چه در بخش استانی و چه در بخش سراسری اش هیچگونه توجهی به درخواست های به حق مردم هرمزگان نکردند و دریغ از حتی پخش یک خبر از صدا و یا سیما ! ناخود آگاه رسانه های خارجی این موضوعات را پوشش می دهند و این تقصیرش بر گردن مردم هرمزگان نیست و این بی کفایتی و کار نابلدی مسئولان رسانه ها در کشور چه در بخش ملی و چه در بخش استانی است مردم هرمزگان در روزهای ابتدایی اعتراضات خود خواستار پاسخگویی از سوی مسئولین  استانی و کشوری بودند و حتی در خواست بر گزاری مناظره را با حضور مخالفین و موافقین این طرح ارائه کردند و همچنان  می کنند اما  کو گوش شنوا ؟ لذا وقتی هیچ گونه توجهی به درخواست و مطالبه مردم نشد قطعا کار به رساندن فریاد از هر طریقی خواهد کشید و دیدیم که کشید و مردم نظرشان و درخواستشان را در کف خیابان مطرح کردند و این قصور قطعا از سوی مسئولان کار نابلد صداو سیما کشوری و استانی است

لذا همچنان مردم هرمزگان خواستار شفاف سازی این طرح هستند و تمام حرفشان در این چند روز نیز این بوده است و همچنان طرح مناظره در یک برنامه زنده تلوزیونی با حضور موافقین و مخالفین طرح بر روی میز است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد